BEHANDLINGSFORMER

Fysioterapi
Behandlingen består typisk af udspænding, ledmobilisering, holdningskorrektion og klassisk massage, der afspænder og stimulerer vævet, så kroppens naturlige balance genoprettes. Desuden vil behandlingen ofte rumme øvelser, der understøtter behandlingen og forebygger tilbagefald. På PHYSIOGA arbejder alle fysioterapeuterne manuelt og inddrager almindeligvis klassisk massage i behandlingen. De enkelte fysioterapeuter har ligeledes specialer, og vi kan derfor være med til at afhjælpe en lang række symptomer, fx. bækkensmerter, knæsmerter, nakkesmerter, rygsmerter, skuldersmerter, hovedpine, migræne, smerter relateret til slidgigt (artrose), idrætsskader, følger efter hjernerystelse og piskesmæld.

Massage
Løsner spændingsrelaterede problemer og virker både kredsløbsbefordrende, afspændende og udrensende. Massage giver dig mulighed for at vende tilbage til din sunde balance. Din søvn bliver dybere, når du er afspændt, og det forbedrer selve fundamentet for din sundhed. Lindrer fx. søvnbesvær, stress, hovedpine, nakkesmerter, rygsmerter og muskulært ubehag.

Kraniosakralterapi
Er en blid og nænsom behandlingsform med vidtrækkende virkning på krop og sind. Med blide tryk og træk løsnes spændinger og skævheder i nervesystem og skelet, så hele kroppen kan bevæge sig frit. På PHYSIOGA er det kun fysioterapeuter, der tilbyder kraniosakralterapi, og du kan derfor forvente et højt fagligt niveau og behandling i trygge rammer. Kraniosakralterapi er særdeles velegnet som behandlingsform fx i forbindelse med whiplash, hjernerystelse, stress. Nervesystem afspændes og din sunde balance bliver bedre.

Zoneterapi
For både voksne, børn og babyer. Behandling med massage af reflekszoner på fødderne. Reflekszonerne relaterer sig til de indre organer, muskler og led. Zoneterapi stimulerer blodtilførslen til organer og vævsområder, så ilt og næringsstoffer transporteres frit. Herved stimuleres kroppens evne til at regenerere, så den indre balance kan genoprettes. Zoneterapi er kan være med til at afhjælpe problemer med fordøjelsen, graviditetsrelateret kvalme, migræne og kolik. Zoneterapeuten på PHYSIOGA er ligeledes uddannet fysioterapeut med videreuddannelse inden for kraniosakralterapi.
» Onlinebooking

Somatic Experiencing®
Nogle begivenheder i livet kan belaste et menneskes psyke i en sådan grad, at man kan opleve at ens liv bryder sammen, fordi både krop og psyke har lidt overlast. For nogle mennesker er det en enkelt hændelse, der kan give en forringet livskvalitet, for andre er det en række hændelser. Hvordan den enkelte oplever et traume og følgesymptomer kan variere alt efter hvad årsagen er til traumet. Ofte oplever man et forhøjet stressniveau i kroppen som følge af et højt aktiveret nervesystem, hvor spænding og energi er spærret inde i kroppen. Når en enkeltstående - eller flere begivenheder sker for hurtigt og for voldsomt, som for eksempel chok og traumer, bliver disse ofte "fastfrosset" i organismen, hvilket får os til at reagere, som om faren fortsat er til stede. Vi oplever os måske konstant på vagt eller føler os hjælpeløse og overvældede. Det påvirker vores udfoldelse og livsglæde. Med SE-metoden er det muligt at frigøre de instinktive reaktioner, der er fastfrosset i kroppen. Terapeuten guider en sanseproces, der nænsomt støtter nervesystemets naturlige evne til at flytte sig fra stress til balance.
» Onlinebooking

Familieterapi
Både børn og voksne kan i perioder af deres liv opleve at føle sig udfordrede og have vanskeligt ved at bryde med fastlåste mønstre enten hos dem selv eller i familien. Det kan der være mange grunde til, ligesom det også er forskelligt fra person til person, hvordan vi oplever udfordringer i vores liv. Det afhænger af mange forskellige faktorer, såsom den voksnes eller barnets baggrund, miljømæssige- og genetiske forhold, temperament og personlighed. Familieterapeut Sarah Ulander forestår alle forældresamtaler og terapeutiske forløb på PHYSIOGA, og kontakten mellem terapeut og klient er det bærende element i alle hendes konsultationer. Hun arbejder ud fra en kropslig, tilknytningsteoretisk, systemisk og neuroaffektiv referenceramme.